Patmos-blogi

Rahan valta: Kaverikapitalismi, keskuspankkirahoitus ja uusi maailmanjärjestys

Juha Ahvio Juha Ahvio on teologian tohtori, dosentti ja Patmos Lähetyssäätiön tutkimusjohtaja.
Julkaistu:

Uusin kirjani, Kuvan ja Sanan kustantama Rahan valta: Kaverikapitalismi, keskuspankkirahoitus ja uusi maailmanjärjestys, on ilmestynyt. Kirja on tiiviin ajankohtainen yleisesitys aiheesta tai aihekokonaisuudesta, joka liittyy siihen inhimillisesti katsottuna perimmäisimpään ja vaikutukseltaan ja voimaltaan merkittävimpään todellisuuteen, mikä maailmantapahtumien taustalla on vuosisadat vaikuttanut ja vaikuttaa tänäänkin. Tämän todellisuuden tunteminen on elintärkeää, yhtä hyvin maallisen regimentin kuin hengellisenkin regimentin näkökulmasta tarkasteltuna.

Jos ei ymmärrä tai ei ensinkään ole selvillä siitä aihekokonaisuudesta, jota kirjani käsittelee, ei kykene näkemään eikä käsittämään oman aikamme tapahtumia eikä myöskään historian suuria linjoja niiden aikuistenoikeassa ja inhorealistisessa valossa. Tällaisen sokeuden ja kykenemättömyyden korjaamiseksi olen uusimman kirjani kirjoittanut. Kirjani Esipuheessa kirjoitan seuraavasti:

Follow the money, seuraa rahaa ja sen kulkua, on inhorealistisen osuva kehotus. Käsittelen tässä kirjassa rahan valta-asemaa, joka maailmassamme vallitsee. Raamatullisen klassisen kristillisen teologian ja teologisen etiikan näkökulmasta rahaa voi käyttää ja tulee käyttää hyvin ja oikein, kolmiyhteisen Jumalan kunniaksi ja lähimmäisen parhaaksi. Mutta rahaa, mammonaa, voi käyttää ja valitettavan laajalti käytetään väärin, mammonistisesti himoiten. Tällöin raha ja sen eliittihallinnoijat on nostettu jumalalliseen eli epäjumalalliseen asemaan. Tällainen on hirvittävä hengellinen eksymys, joka johtaa yhtä hirvittäviin yhteiskunnallisiin seurauksiin. Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus, ihmiseksi inkarnoitunut Jumalan Poika, rinnastaa Luukkaan evankeliumin luvun 16 jakeissa 13–15 Jumalan ja mammonan toisensa pois sulkeviksi vastakohdiksi. Jeesus sanoo:

”Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä. Ja hän sanoi heille: ’Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus…’”

Sekä todellista Jumalaa että mammonaa de facto palvellaan tässä maailmassa, mutta vain toinen on oikeaa ja hyvää palvelusta, toinen väärää ja pahaa. Samanaikaisesti näitä molempia ei voi palvella. ”Älä pidä muita jumalia minun rinnallani”, Jumala ilmoittaa ensimmäisessä käskyssä, Toisen Mooseksen kirjan luvun 20 jakeessa 3. Mammonismiin liittyy rahanahneus ja itse itsensä vanhurskaaksi tekeminen ihmisten edessä. Tämä on Jumalan näkökulmasta yksiselitteisesti ”kauhistus”.

Mammonistinen rahan valta uhkaa myös hengellisiä todellisuuksia. Tämän osoittaa se hengellisesti turmeleva vaikutus, mikä ylenpalttisella kullalla oli jopa kuningas Salomoon, kuten Ensimmäisen kuningasten kirjan luvun 10 jakeet 14–15 ja luku 11 osoittavat. Tässä yhteydessä on hyvä palauttaa mieleen myös Ilmestyskirjan luvun 13 jakeet 16–18, joissa kuvataan talouden ja rahan vallan käyttöä avoimen antikristillisten päämäärien hyväksi. Muista sekin, mitä apostoli Paavali kirjoittaa rahan himosta ja tästä kumpuavasta rikastumistahdosta Ensimmäisen Timoteus-kirjeen luvun 6 jakeissa 9–10:

”Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla”.

Tästä rahan himosta kumpuavasta rahan vallasta, kaiken pahan juuresta, kirjoitan tässä kirjassa. Lähden liikkeelle sen osoittamisella, että kaverikapitalistiset eli hyvä veli -kapitalistiset eli crony capitalist -eliittiverkostot ovat dokumentoitua todellisuutta. Osoitan myös sen, että tällainen kaverikapitalistinen globalistinen rahan valta on luonteeltaan vaarallista. Ja että tällainen valta on historiallisesti kulkenut ja edelleen kulkee, niin sanotusti suvussa.

Tuon esiin sen, että globalistiset plutokraatit eli rahavaltiaat todellakin pyrkivät keskitettyyn valtaan ja kaikenkattavaan maailman ja ihmisten kontrollointiin. Osoitan ja perustelen, että rahan maailmanlaaja valta toteutuu nimenomaan keskuspankkijohtoisen velka- ja kiskurikorkojärjestelmän avulla ja myötä. Rahan valta nojaa velka- ja korko-orjuuden harjoittamiseen. Muistutan myös siitä, että kannattaa joskus pysähtyä tarkemmin pohtimaan kysymystä siitä, mitä raha on ja millaiseen metafyysiseen ja teologiseen asiayhteyteen rahan olemus tai sen puuttuminen nykyään useimmiten liitetään. Huomaat, että Jeesuksen varoitukset mammonan eli rahan nostamisesta Jumalan tilalle ovat kauhistuttavan ajankohtaisia ja asioiden ytimeen osuvia.

Esitän, että rahan vallalla tavoitellaan uutta maailmanjärjestystä, jota rakennetaan myös Paneurooppa-aatteen hengessä EU:n liittovaltiokehkeytymisen myötä, kuten Bilderberg-ryhmän ja NATO:n hankkeiden avulla. Selitän, mitä uuden maailmanjärjestyksen käsitteellä asiallisen oikeasti tarkoitetaan ja miksi ja miten Paneurooppa-aate, Bilderberg-ryhmä ja sen ohjaama NATO liittyvät uuden maailmanjärjestyksen edistämiseen. Perustelen, miksi liberaali demokratia voi hyvinkin johtaa globalistiseen rahan vallan totalitarismiin. Muistutan kuitenkin siitä, että näitä globalistisia hankkeita täytyy ajaa tietyt perustavat ja pysyvät geostrategiset reunaehdot tunnustaen ja niitä hyväksi käyttämään pyrkien. Lopuksi selvennän ja teroitan sitä tärkeää käsitteellistä erottelua, että kapitalismi ei ole annetusti samaa kuin markkinatalous.

Raamatulliseen ja Apostolisen uskontunnustuksen mukaiseen klassiseen kristillisyyteen sitoutuvan uskovan ja isänmaansa ja kansansa kohtalosta välittävän vastuullisen kansalaisen näkökulmasta tarkasteltuna tässä kirjassa esiin nousevien todellisuuksien tunteminen ja ymmärtäminen on välttämätöntä. Ymmärtäminen on välttämätöntä sekä hengellisesti että yhteiskunnallisesti.

Ensimmäisessä pääluvussa kirjoitan muun muassa seuraavasti: Tutkittu tieto osoittaa, että on olemassa rahaeliitti, joka on vieläpä yhtenäinen ja joka määrää koko maailman talouslinjat. Rahaeliitin ja vieläpä yhtenäisen rahaeliitin verkostot ovat samalla vallan verkostoja. Tällainen näkemys ei ole millään muotoa salaliittoteoreettinen eikä kumpua mistään kaninkoloista eikä vaarallisista psykopatologioista. Rahan eliittivalta on aikuistenoikeaa todellisuutta maailmassamme.

Eliitti, ryhmäidentiteetti, davosinihmisyys, yhteisesti koordinoitu internationalistinen toiminta, päämäärähakuisuus, globalisaatio eli globalismin edistäminen eivät ole salaliittoteoreettisia eivätkä antisemitistisiä eivätkä minkään putinistisen länsivastaisen propagandan tuotteita, vaan maailmamme todellisia taloudellisia ja rahan vallan suhteita kuvaavia asianmukaisia käsitteitä, joita käytetään akateemisessa tutkimuksessa. Näin rahan valta tosiasiallisesti hallitsee. Tähän hallintaan sisältyy väistämättä myös vaarallisia ulottuvuuksia, varsinkin kansallismielisestä ja isänmaallisesta näkökulmasta tarkasteltuna.

Kirjani Epilogissa kirjoitan muun muassa seuraavasti:

Joka tapauksessa korostan kahta seikkaa. Ensimmäinen on tämä. Kapitalismi ja markkinatalous ovat kaksi eri käsitettä. Kapitalismi, varsinkin globalistinen suurkapitalismi, on markkinatalouden turmeltunut muoto. Toinen seikka on seuraava. Suurkapitalistien ja marxilaissosialististen kommunistien keskinäisriippuvuus on hyvinkin toiminut historiassa ja toimii edelleen. Sen sijaan traditionalistiset ja aitoon markkinatalouteen pitäytyvät kansalliskonservatiivit, varsinkin traditionalistiskristilliset kansalliskonservatiivit, muodostavat aidon ja todellisen vastavoiman sekä suurkapitalistieliitille että marxilaisille sosialisteille.

Materialistismielihyväeettinen ”raha ratkaisee” -ideologia on joka tapauksessa yhtä tuhoisaa nyt kuin se oli Raamatun kirjoittajien päivinä. Pidä mielessä, että monopolikapitalistiset ja maailman mammonaherroiksi itse itsensä nostaneet Great Reset -rahaparonit ja kontrollioligarkit eivät kuitenkaan loppupeleissä määrää maailmanhistorian ja kansakuntien kehityksen suuntaa. Kaikkivaltias Jumala – eivät rahaparonit – määrää ja säätää, ja niin tapahtuu. Kuten Efesolaiskirjeen luvun 1 jakeessa 11 ilmoitetaan, ”Hänessä”, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, ”me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan”, ja kuten Filippiläiskirjeen luvun 2 jakeissa 9–11 ilmoitetaan Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta:

”Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra”.

Tällaisiin vahvan profeetallisiin raamatunkohtiin päättyy kirjani Epilogi.

Rahan valta: Kaverikapitalismi, keskuspankkirahoitus ja uusi maailmanjärjestys on hankittavissa Kuvan ja Sanan verkkokaupasta.

Patmos-blogilla kirjoittavat sitoutuvat Apostoliseen uskontunnustukseen. Muilta osin blogistien esittämät näkemykset ovat heidän omiaan, eivätkä välttämättä edusta Patmos Lähetyssäätiön kantaa.

Lue ohjeet kommentoinnille

Kommentit (3)

Kommentoi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  1. Niinpäniin

    Kylmä totuus on, että lähes kaikki länsimaiset demokratiat velkaantuvat hillittömästi. Demokratiassa on se puute, että poliitikkojen pitää lahjoa äänestäjät erilaisilla eduilla, jotta he pääsevät valtaan. Koska rahat eivät riitä äänestäjien lahjontaan, niin valtiot ottavat velkaa, jotta he voivat tarjota äänestäjilleen elintason, johon kenelläkään ei ollut varaa. Tätä voi kutsua korruptioksi. Mitä enemmän vasemmalla sitä pahempi korruptio.

    Valtioista on tullut käytännössä suuria konkurssipesiä, jotka liittyvät yhteen erilaisiksi unioneiksi, jotta ne selviäisivät muutaman vuoden kauemmin. Tämä on kuin Suomen Säästöpankki, joka vie kaikki valtiot pohjaan niin terveemmät kuin sairaammat. Euroopan ja Yhdysvaltain keskuspankit painavat seteleitä valtioiden menojen katteeksi, vaikka se on mm. EKP-perussopimuksessa kielletty, eikä kukaan edes aio maksaa velkoja pois, mikä johtaa lopulta demokratioiden loppuun ja omaisuuden uudelleenjakoon.

    Lopulta käy niin, että maailmanvallan ottaa Antikristus uuden valuuttansa pedon merkin kanssa 3,5 vuodeksi. Sekin valtakunta tuhoutuu, minkä jälkeen valta siirtyy ikuisiksi ajoiksi Kristukselle, jolloin demokratiaa ei enää ole missään, koska Kristuksen valtakunta on kuningaskunta.

    • IlkkaT.O.

      Kesäkuussa 2020 VL:n silloinen eduskuntaryhmän pj. Paavo Arhinmäki totesi, ettei valtion tarvitse maksaa lainojaan pois. Sinä vuonna velkaa otettiin 18,8 mrd euroa ja se ei hänen mielestään ollut ”holtitonta” velanottoa.
      Mitä Antikristuksen ”toiminta-aikatauluun” tulee, hän on antikristillisen hallinnon (peto, joka nousee merestä, Ilm.13. luku) kaikkea valtaa käyttävä toimija (2. peto) jo ennen viimeistä 3,5 vuotta, joka on siis Jumalan vihan aikaa maanpiriä kohtaan ja ”hävityksen kauhistuksen” asettaja Jerusalemiin rakennettavan temppelin kaikkeinpyhimpään, ( juuri tämän vihan ajan kynnyksellä, jolloin srk temmataan pilviin Jeesusta vastaan) jolloin hän alkaa vainota juutalaista kansaa. Ensimmäisellä 3,5 vuotisella ahdistuksen ajalla hän vainoaa todellisia Jeesuksen Kristuksen todistajia, (Ilm. 13.luku) eli uudestisyntyneitä, uskonsa säilyttäneitä. Ilm. 12. luku kertoo Lohikäärmeen vainosta juutalaisia kohtaan, joista pelastuu lopulta 1/3, 2/3 osa silloisista tuhoutuu Antikristuksen vainoissa.

  2. Ujohko

    Mitä kristillisin teksti, että naulan kantaan!

    Se nostattaa kysymyksiä, joita moni kristittynä itseänsä pitävä ei halua kuulla, ja vastauksia niihin he eivät kykene lainkaan käsittelemään. Jeesus sanoi, etteivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Jospa vain tämä aukenisi niille yli-innokkaille opettajille, jotka eivät näe miten Jeesus hakeutui sairaiden pariin. Nythän jotkut noista opettajista jättävät huomiotta sen ketkä ovat sairaita ja eri verukkeilla estävät sen sanomisenkin, että on kuulemma syntiä. Näin he kuitenkin aiheuttavat paljon pahaa, ensinnäkin koska silloin ihmiset eivät osaa antaa syyllisille anteeksi. Toinenkin paha seuraus tuollaisella on. Ihmiset katsovat, että kristityt ovat niiden liittolaisia, jotka taustalla ovat hääränneet, joten ihmiset käyvät myös kristittyjä vastaan.