Patmos-blogi

Raamattu -allergisuus leviää

Laura Seppi Laura Seppi kirjoittaa Porissa. Hän on eläkkeellä oleva kielen kääntäjä, jonka erikoisena kiinnostuksena ovat Raamatun kielet. Laura kirjoittaa ajankohtaisista asioista. Ajoittain hänen tekstiensä päällisen puolen takana on vasta varsinainen viesti – kannattaa etsiä se esille.
Julkaistu:

Jumalattomat lukevat kuin lukevatkin Raamattua – ja saavat siitä näppylöitä.

Näin on pääteltävä siitä, että SK-LS lehdessä muutaman rivin tektari sai aikaan yleisen ja Yleen saakka ulottuvan pahennuksen.

– Porilainen Antti Pekola 24.9. lehden tekstarissa mainitsi Raamatun jakeen 3.Moos 20.13 ja totesi, että Raamatun perussanoma on kristityn vastuu teoistaan.

Asia paisui:

– Samassa lehdessä 26.9. H.A. kirjoitti mielipiteen, että kohta on ”järkyttävää luettavaa”. Pekola ei ollut Raamatun kohtaa avannut, mutta H.A. avasi, ja kirjoitti sen jälkeen: ”Kehottaako Antti Pekola todella tappamaan homoseksuaalit?”

Ja asia paisui:

– Vielä samana päivänä 26. 9. Yle uutisoi: ”Porilainen kirkkovaltuutettu kehottaa (italics LS) noudattamaan Raamatun käskyä homoseksuaalien kuolemanrangaistuksesta.” Jutun mukana oli lyhyt äänihaastattelu, jossa Pekola kiistää kehottaneensa ketään noudattamaan kuolemanrangaistusta. (Mutta kukapa semmoisia kuuntelisi, kun helpointa on lukea vain otsikko.)

Ja aina vaan paisui:

– Mainitun lehden mielipideosatolla julkaistiin 27.9. Satakunnan Kokoomuksen mielipide: ”Mooseksen kirjan siteeraaminen tekstaripalstalla järkytti syvästi puolueyhteisöämme ja on täysin tuomittava.” Sitten vedottiin Kokoomuksen periaateohjelmaan ja todettiin: ”Mielestämme Antti Pekola ei ole soveltuva ehdoksas listoillemme.”

– Jopa samana päivänä 27.9. ja samassa lehdessä Antti Pekola kirjoitti tekstarissa: ”En kannata kenenkään tappamista. Yritin tuoda esiin Raamatun kielteisen kannan.”

– Yle uutisoi, 27.9. että porilainen kirkkovaltuutettu ja kokoomuksen pitkäaikainen aktiivi Antti Pekola on eronnut puolueesta omatoimisesti.

Vanhan testamentin aikoina homoseksuaalisuus oli vakava synti, koska se liittyi elimellisesti epäjumalanpalvelukseen. Hoos. 4:14 heprean ’kdsho’ käännetään Geseniuksen sanakirjassa ’männliche Hure’, ja 5Ms 23:19 ’ käläv’ = ’Lustknabe’. Astarten patsaalla oli sekä parta että useampia rintoja.

On se kumma, miksi homoille ja lesboille ei riitä tavallinen, virallinen, pätevä, maallinen siviilivihkiminen. Miksi pitäisi ottaa siihen Jumala kirkkovihkimisellä kuin kätyriksi mukaan?

Suomi ei ole kristillinen maa eivätkä enimmät länsimaatkaan. Kokoomus ei ole kristillinen järjestö. Suomen ev. lut. kansankirkko ei kohta ole kristillinen yhteisö. Varsinkin yliopistoissa vaadituissa ”turvallisissa tiloissa” Raamatusta puhuminen on kiellettyä, se kun on sitä ”turvattoman tilan luomista” (SK 27.9. HP:n mielipide). Sanan ”synti” käyttäminen voi johtaa raastupaan, kuten olemme nähneet. Allergisuus Raamattua kohtaan on levinnyt kaikkialle…!

Maailma on jakaantunut kahteen regimenttiin, maalliseen ja taivaalliseen, mutta maallinen hegemonia, eli voidaan sanoa jumalaton, pyrkii nyt väkisin tunkemaan itsensä paitsi kouluihin ja jokapäivisiin asioihin, myös kirkollisiin ja kristillisiin yhteisöihin ja keskusteluihin. Siellä katsotaan, että hyökkäys on paras puolustus evankeliumin elävää voimaa vastaan.

Siukkua ja kärsivällisyyttä veli Pekolalle tässä matoisassa maailmassa. Mt. 7:6.

Patmos-blogilla kirjoittavat sitoutuvat Apostoliseen uskontunnustukseen. Muilta osin blogistien esittämät näkemykset ovat heidän omiaan, eivätkä välttämättä edusta Patmos Lähetyssäätiön kantaa.

Lue ohjeet kommentoinnille

Kommentit (0)

Kommentoi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *