Patmos Lähetyssäätiön 50. vuosi. Sanalla ja rukouksella, Jumalan kunniaksi
Raamattu kehottaa sekä muistamaan menneitä että kiittämään niissä näkyvistä Jumalan teoista. Tätä on oleva parhaimmillaan Patmos 50-juhlavuosi. Mutta mihin tällä kaikella viitataan patmostyössä? Lue patmostyön perustajan, Leo Mellerin sanat alla ja tutustu jutun lopussa löytyvään Patmoksen Juhlalehteen.
PATMOS-taustojen esiin marssittaminen on juhlavuoden asiaa. Juhlavuoden? Niin, niin – juhlavuoden. Älköön lähetyksen ystävä nyt huolestuko: ei säätiössämme juhlavuotta käsitellä itseisasiana.
Ihmisiä kuolee ja siirtyy ikuisuuteen työkentillämme. Ikuisuuden porttien toisella puolella ei ole juhlaa, jos patmostyö ei ole suorittanut kaikkea mahdollista meiltä odotettavaa ja tarpeellista pysäyttääkseen meille säädettyjen ihmisten matkan iankaikkiseen eroon Jumalasta.
Sanonta verestä, joka vaaditaan niiden käsistä, jotka eivät pysäytä ihmistä kadotuksen tiellä, on edelleen mitä sitovin ja tärkein dogmaattinen uskontunustus ja työmotivaatio Patmoksessa.
Jokainen patmospalkattu yhtä lailla kuin patmostukija on pelastettu pelastamaan saalista iankaikkisesta tulesta.
Juuri näin suunnattoman vakavasta työstä on kysymys. Meillä on vastuu. Meille on uskottu sekä näky että tekeminen.
MUTTA tämä juhlavuoden asia. Mihin viitataan tuolla 50 v. juhlavuodella patmostyössä?
Patmos Lähetyssäätiö sai syntynsä vuonna 1971. Työn juuret löytyvät paljon varhaisemmasta ajasta, jopa vuosisadan vaihteen takaisista herätyksistä ja muusta Jumalan Hengen liikehdinnästä Suomen Siionissa.
Vuosi 1971 on kuitenkin vuosi, jolloin työvision alkuperäinen kantaja Ensio Lehtonen oli taivaan arvioinnissa saanut vietyä hänelle sallitun vastuun siihen vaiheeseen Jumalan piirtämässä aikajanassa, jolloin hengellisesti raskaana olleessa herätys-Suomessa sai syntyä työmuoto, joka tänään tunnetaan Patmos Lähetyssäätiön nimellä.
Raamattu kehottaa sekä muistamaan menneitä että kiittämään niissä näkyvistä Jumalan teoista. Tätä on oleva parhaimmillaan Patmos 50-juhlavuosi.
ITSE anon ja tahdon uskoa, ettei sisältö ole kuitenkaan vain mennyttä koskettavaa, vaan nöyrää pysähtymistä arvioimaan Patmoksen kutsumusta ja tarpeellisuutta edessä olevina aikoina.
Olemme matkalla Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Tuli on koetteleva työmme hedelmää.
LEO MELLER.